Személyes - Keresd azt, ami jót tesz a lelkednek


Ki vagyok én? Honnan jövök, és hova tartok? Mik a céljaim és miket akarok elérni az életben? Egyáltalán hogyan tudom meg? Teljes káosz, pedig milyen egyszerűnek tűnik, hiszen saját magunkkal élünk együtt, velünk töltjük a legtöbb időt. Mégis sokan vannak, akiktől, ha megkérdezik ki vagy te, csak pislog nagyokat és nem is tudja mit kéne válaszolni.


Az, hogy nem ismerjük saját magunkat egy hatalmas probléma, hiszen hogyan élünk úgy boldog, kiegyensúlyozott életet, hogy igazából nem tudjuk kik vagyunk, mi az ami boldoggá tesz? Nehéz kérdés, még nehezebb út, hiszen sok a buktató és sok sok idő, amíg megtaláljuk saját magunkat. Mégis érdemes belevágni, hiszen mi magunk vagyunk az egyetlen ember, aki születésünk pillanatától, halálunkig velünk van, életünk minden egyes pillanatában. Miért ne saját magunkat ismerjük a legjobban? Nagyon megéri...


De hogyan is kezdjük? Nem könnyű kérdés. Vehetsz egy papírt és leírhatod, hogy mi a kedvenc ételed, italod, színed, helyed, hobbid. Majd gondold végig, hogyan jöttél rá arra, hogy te ezeket a dolgokat szereted? Kipróbáltál sok-sok dolgot és ez tetszett a legjobban. Ahhoz, hogy több dolgot kipróbálj, ki kell lépned a mindennapi kényelemből, a komfortzónából. Bizony, bizony, a nagy mumus. Megszokott, kényelmes, már ismerjük, minek próbáljunk ki valami mást?

A saját példámat hozom magyarázatul:

Mindig úgy gondoltam, hogy nekem a tökéletes nyaralás az, ha a tengerparton süttetem magam és néha átfordulok a másik oldalamra. Igen hosszú idő telt el addig, amíg rájöttem, hogy ez nem így van. Számomra a tökéletes nyaralás az, ha túrázom és szebbnél szebb helyeket fedezhetek fel. Sokkal inkább feltölt, ha egy erdőben állva hallgatom a madarakat, a szelet, vagy a vízcsobogást. Ha pedig ezért több métert kell mászni, az még jobb.

Szerencsére volt lehetőségem kipróbálni és megtapasztalni, hogy a sok közül mi az egyik, ami jót tesz a lelkemnek.

De mivel nem minden nap jutunk el olyan helyekre, amik feltöltenek, kell találnunk a mindennapokban valami olyat, amit - ha szükségünk van rá - minden nap csinálhatunk.

Szintén saját példa:

Pár éve még azt gondoltam, hogy az a szórakozás, ha a barátaimmal beülök valahova és iszogatunk, miközben semmilyen dolgokról beszélgetünk. Aztán hazafele csodálkoztam, hogy nem érzem azt, hogy ez jó lenne nekem. Kipróbáltam több dolgot, amiről azt gondoltam, hogy szeretni fogom, és meg is találtam. Szeretek írni, idegen nyelveket tanulni, a kutyáimmal foglalkozni, fotózni, utazni és másokon segíteni és valószínűleg még sok dolgot, amire még nem jöttem rá. Ez mind hétköznapi dolog, amit megtehetek nap, mint nap.

Az életünk egy hosszú tanulás, ami nem csak a külvilág megismerését jelenti, hanem azt is, hogy ismerjük saját magunkat. Ahogy egyre idősebbek leszünk, egyre több dolgot tapasztalunk, amik közül bőven tudunk választani, mit szeretünk és mit nem. Mik azok a dolgok, amik közel állnak hozzánk és mik azok, amikkel nem tudunk azonosulni. Felesleges egy társaság, vagy trend miatt belekényszeríteni magad egy olyan szerepbe, amiben nem érzed jól magad, mert találhatsz valami olyat, ami jót tesz neked.

Ami nagyon fontos: Nem baj, ha nem Te vagy a legjobb, abban a mit csinálsz, de ha az Téged kikapcsol, ha boldoggá tesz, akkor csináld! Ne érdekeljen, hogy másnak mondjuk nem tetszik, amit rajzolsz, ha te azt szívvel lélekkel csinálod. Hiszen nem másnak, hanem magadnak rajzolsz, írsz, festesz, sportolsz, főzöl, vagy akármi. Nem az a lényeg, hogy mást boldoggá teszel-e vele, hanem hogy neked jó.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Zápor utca értékelés

Trónok harca, helyek, ahova mi is elutaznánk I.

Személyes - Ne a negatív dolgokra fókuszálj!